سایر اخبار / سایر شرکت ها
يکشنبه   ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۶
تعداد بازدید: ۸۸۷۲

تمجید نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی از عملکرد شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان

دشمن تمام توان خود را گذاشت تا چهل سالگی را نبینیم و امروز با افتخار چهل سالگی را به نیابت شهدا جشن می‌گیریم، امروز در نیشابور مشاهده کردم که فرزند شهید بوژمهرانی که وقتی پدرش به جبهه‌های دفاع از حق رفت تنها شش روز داشت، امروز مدیر کارخانه‌ای است که ظرف پنج سال این کارخانه را از زیان‌دهی خارج کرده و به سوددهی رسانده است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان
 
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در سفر به نیشابور ضمن شرکت در مراسم یادواره شهدای این شهرستان و ۱۱ شهید مدافع حرم، از چند پروژه و کارخانه این شهرستان بازدید کرد.

دکتر جلیلی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (علیه السلام)، با اشاره به عبور امام رضا (علیه السلام) از نیشابور گفت: امام رضا (علیه السلام) از شهر نیشابور عبور می‌کردند که برای مردم این شهر و تمام بشریت عصاره تمام فضایل را در جمله‌ای که کمال خود را می‌توان یافت بیان کرده است. حدیث سلسله الذهب می‌توان سعادت انسان را در پی داشته باشد.

وی افزود: ولایت یعنی واسطه‌ای بین انسان و خدا است و مردم نیشابور عینا انصارالرضا شدند و لبیک واقعی گفتند و خود را عرصه‌های مبارزه نشان دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: چهل سال از انقلاب می‌گذرد و مردم همچنان پای آرمان‌های انقلاب هستند و دشمن تمام توان خود را گذاشت تا چهل سالگی را نبینیم و امروز با افتخار چهل سالگی را به نیابت شهدا جشن می‌گیریم.

وی افزود: در ایام دهه اول ذی الحجه نیز آیه ۱۴۲ سوره مبارکه اعراف در نماز دو رکعتی وارد شده است که به روایت این آیه حضرت موسی نگران است که مبادا رشته اتصال ولایت او و مردم گسسته شود؛ چرا امام رضا (علیه السلام) کلمه «لااله الاالله» را مشروط به ولایت مداری کردند و چرا حضرت موسی (علیه السلام) برادرش را جانشین خود قرار داده و نگران ولایت است و وقتی که برمی گردد می‌بیند شرایط متفاوت شده است؟ پاسخ آن در شهادتی است که امام خمینی (رحمت الله علیه) درخصوص ملت ایران در وصیت نامه خود داده‌اند.
 

ملت ایران مصداق حقیقی انصار الرضا (علیه السلام) هستند


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وصیت‌نامه حضرت امام (رحمت الله علیه) خاطر نشان کرد: امام خمینی (رحمت الله علیه) در وصیت نامه خود شهادت می‌دهد که ملت ایران در این دوره از مردم صدر اسلام در زمان حیات پیامبر (ص) و امیرمومنان (علیه السلام) بهترند و این یک پدیده افتخارآمیز است؛ چرا که این مردم آن جمله امام رضا (علیه السلام) فقط نشنیدند، بلکه با تمام جان به آن‌ها عمل کردند. شهدای حرم را ببینید؛ صد‌ها کیلومتر دورتر از محل زندگی خود به یاری امام خود می شتابد و به معنای واقعی انصارالرضا (علیه السلام) می‌گردد. چهل روز نه، بلکه چهل سال از انقلاب می‌گذرد و همه دشمن با تمام توان به میدان می‌آید، اما مردم ایستاده و پایدارند. این آن عظمت ملت ایران است.

دکتر جلیلی دشمنی استکبار با ملت ایران را ناشی از همین ایستادگی بر سر اصول دینی خود دانست و افزود: مخالفت با استکبار فقط مخصوص ملت ایران نبوده است؛ بسیاری از کشور‌ها با آن‌ها به مخالفت برخاستند، اما آن‌ها با زور مخالفت‌ها را سرکوب کردند، ولی در کار ایران ماندند؛ چرا که از فهم منشاء ایستادگی مردم ایران عاجزند. برای به نتیجه نگرفتن انقلاب تمام تلاش خود را علیه مردم ایران به کار بستند، در جنگ تحمیلی علیه ما اتحاد کردند و امروز آن‌ها رفتند و ملتی که به ندای امام رضا (علیه السلام) لبیک گفته است، پایدارتر می‌ماند.

وی در ادامه با اشاره به جنگ سوریه و عراق اظهار داشت: همین فردی که امروز رئیس جمهور آمریکاست در رسانه‌ها بیان کرد که داعش را اوباما و کلینتون بوجود آوردند. آن‌ها هشت سال جنگ دیگری به راه انداختند و دست آخر اوباما اعتراف کرد که جمهوری اسلامی مانع از دستیابی ما به اهدافمان در سوریه و عراق شد و باور ملت ما به پیام امام رضا (علیه السلام) تبدیل به تجربه شد. شهدا نیز این بشارت را دادند که نترسید و نگران نباشید، دشمن هیچ غلطی نخواهد کرد.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور توقیف کشتی انگلیسی را نشانه عمل به پیام شهدا خواند و گفت: کشتی انگلیسی پس از آن که برخلاف قوانین بین المللی تغییر مسیر می‌دهد، توقیف شده و انگلیسی‌ها نیز هیچ واکنشی نتوانستند نشان دهند. آمریکایی که فشار حداکثری را علیه ایران تحمیل می‌کند، پهپادش وارد آسمان ایران شده و سرنگون می‌شود و او نیز نمی‌تواند در برابر این اقتدار واکنشی نشان دهد. این‌ها همه مصادیق عمل به پیام حضرت رضا (علیه السلام) و بشارت شهدای انقلاب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جنگ اقتصادی امروز را تلاش دشمن برای مقابله با ملت ایران دانست و گفت: دشمن امروز تلاش خود را در جنگ اقتصادی بکار گرفته است تا مانع شکل‌گیری حماسه‌هایی گردد که جوانان انقلابی در دفاع مقدس خلق کردند. او به میدان اقتصادی آمده تا نگذارد جوانان در کشاورزی، صنعت و اقتصاد حماسه ایجاد کنند. دشمنی با تحریم نظامی در جنگ هشت ساله مشاهده کرد که ایران دیگر نه تنها سیم خاردار بلکه موشک بالستیک دارد؛ با تحریم هسته‌ای مشاهده کرد که دانشمند شهید ما سوخت بیست درصد تولید کرد و ایران به جای یک سانتریفیوژ چند هزار عدد از آن را ساخت و امروز نیز به جنگ اقتصادی روی آورده تا نگذارد همان حماسه‌ها مجدداً الگوگیری شده و در اقتصاد شکل گیرد.


پیروزی فرزندان شهدا در جنگ اقتصادی امروز


وی افزود: بنده در یکی از بازدید‌های صنعتی که امروز در نیشابور داشتم، مشاهده کردم که فرزند شهید بوژمهرانی که وقتی پدرش به جبهه‌های دفاع از حق رفت تنها شش روز داشت، امروز مدیر کارخانه‌ای است که ظرف پنج سال این کارخانه را از زیان‌دهی خارج کرده و به سوددهی رسانده است. دشمن امروز تنها اهرمش تحریم است و وقتی این تحریم‌ها یک به یک بی‌اثر می‌گردد، دست او خالی می‌ماند؛ نمونه این بی اثر سازی تحریم‌ها در بنزین رخ داد و جوانان مؤمن قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با ستاره خلیج فارس دست دشمن را خالی کردند؛ آن‌ها که دیروز در جنگ نظامی دشمن را ناکام گذاشتند، امروز در جنگ اقتصادی به دفاع از ملت ایران می‌پردازند.

دکتر جلیلی با توصیه به هوشیاری در برابر دشمن، ادای نقش و دوری از بیتفاوتی در عرصه‌های مختلف از جمله جنگ اقتصادی را تکلیف انقلابی جوانان دانست، وی در این باره افزود: نقش‌آفرینی جوانان در جنگ اقتصادی همانند حضور در جبهه‌های دفاع مقدس است؛ باید با ایجاد جبهه اقتصادی نقش خود را تعریف کنیم که چگونه می‌توان امروز در این عرصه به دفاع از ملت ایران پرداخت؟ ملت ایران آینده روشن و بهتری را سزاوار است که ان شاءالله تحت تعالیم قرآن و اهل بیت (علیه السلام) به بهترین شکل آن را رقم خواهیم زد.
انتهای پیام /
آخرین اخبار

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

افتتاح خط تولید پروتئین سویای انسانی

پربازدیدترین اخبار