به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، به منظور قدردانی از مسئولین روابط عمومی شرکتهای تابعه شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، نشست روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با حضور دکتر علیرضا یوزباشی معاون مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، مهندس ابراهیم غلامی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و دکتر علیرضا رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
در این نشست صمیمانه دکتر یوزباشی مدیرعامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر ضمن تبریک این مناسبت به مدیران روابط عمومی حاضر در جلسه، گفت: بازتاب اقدامات مدیران محترم عامل، مدیران و پرسنل شرکتها به کیفیت فعالیت شما وابسته است. هر مدیر روابط عمومی که بتواند با کاردانی، تخصص، سرعت و دقت، فعالیتها و دستاوردهای مجموعه خود را به تصویر بکشد، مسیر رشد، تعالی و توسعه سازمانی مجموعه خود را تضمین و هموار کرده است.
وی افزود: ضرورت دارد رویکرد مدیران به مسئولان روابط عمومی ها، به عنوان یک مشاورِ امین در حوزه ارتباطات و رسانه باشد تا آنها بتوانند اقدامات بزرگی که در آن شرکت صورت گرفته است را به شایستگی در رسانه ها منعکس کنند.
معاون مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به برگزاری موفق دوره آموزشی با همکاری اداره کل دفتر روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر در دانشکده خبر خبرگزاری فارس اشاره کرد و گفت: برگزاری ۱۲۰ ساعت آموزش تخصصی در زمینه تولید و بازنشر محتوا با هدف توانمندسازی تخصصی کارکنان روابط عمومی در شرکتهای تابعه سازمان اقتصادی کوثر، از اقدمات موثری بود که نتایج مثبت آن محسوس و قابل مشاهده است.
همچنین در این نشست، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر ضمن گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی و همچنین تبریک سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: پدیده هایی همچون تحولات اقتصادی، کسب سود چند برابری، بازطراحی ساختارها و هوشمندسازی در شرکتهای تابعه سازمان اقتصادی کوثر با وضعیت گذشته قابل قیاس نیست، لذا نقش مدیران روابط عمومی در تشریح، توصیف و اطلاع رسانی صحیح و به موقع این دستاوردها، پر اهمیت است.
غلامی افزود: این وظیفه روابط عمومی است که با اهتمام مدیران عامل و همکاری سایر بخش های شرکت ها به صورت مستمر، دقیق و سریع، اخبار و رخدادهای مثبت را اطلاع رسانی کند.
در ادامه این نشست، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تبریک این روز به همه فعالین حوزه ارتباطات و روابط عمومی گفت: معرفی شرکت، انسجام درون سازمانی و تعاملات خارجی، بخش عمده وظایف روابط عمومی هاست، لذا هزینه در حوزه روابط عمومی نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.
رضازاده با بیان اینکه در هیچ دوره از ادوار زندگی بشر، قدرت رسانه به اندازه امروز نبوده است، افزود: مبنای فعالیت شرکت های بزرگ در دنیا، فعالیت های رسانه ای است و بر این اساس، بخش کشاورزی نیز تحث تاثیر «قدرت رسانه» است و در پسِ انتشار هر خبری در این حوزه، ابتدا باید مضرات و فواید آن را جستجو کرد.
در ادامه این نشست، رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران ضمن تقدیر از رویکرد ویژه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به حوزه رسانه و روابط عمومی گفت: چنین نگاه ویژه ای ناشی از حرفه ای گری در این بنگاه اقتصادی و مجموعه تولیدی است که موجب می شود روابط عمومی به جایگاه اصلی خود دست یابد و این مجموعه نیز به سازمانی پیشرو تبدیل شود.
سیدمحسنی امور تبلیغاتی، ارتباطاتی و انتشاراتی را بخشی از وظایف روابط عمومی ها دانست و افزود: تولید و انتشار اخبار امیدآفرین و مثبت باعث ایجاد شبکه ارتباطی در مجموعه ها می شود و این بدان معناست که از رخدادهای به ظاهر عادی و کوچک تولید خبر داشته باشیم و توزان رسانه ای را برقرار کنیم.
در بخش پایانی این نشست، از مسئولین روابط عمومی شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر تجلیل شد.