سایر شرکت ها / برق و الکترونیک
يکشنبه   ۳۰ تير ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۳۸
تعداد بازدید: ۱۲۵۶۲

تولید و عرضه تلویزیون

هادی غلام زاده متولد اول فروردین ماه ۱۳۶۰ در شهرستان اندیمشک استان خوزستان است. وی فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک و کارشناسی ارشد مدیریت است و فعالیت رسمی خود را از مؤسسه جهاد توسعه به عنوان عضو هیأت مدیره آن آغاز کرد.
 وی از مرداد ماه ۱۳۸۹ عضو هیأت مدیره و معاون اجرایی شرکت شهاب شد و به مدت دو سال است که به عنوان مدیرعامل شرکت مشغول به کار می‌باشد.

هادی غلام زاده مدیرعامل شرکت شهاب در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به گذشته شرکت گفت: شرکت شهاب فعالیت خود را از سال ۱۳۲۴ با تولید رادیو با نام شهاب و با برند فیلیپس آغاز کرده است؛ در سال ۱۳۴۳ اولین تلویزیون شهاب و سپس نخستین تلویزیون‌های رنگی درکشور توسط شرکت شهاب به بازار عرضه شد و در این تولیدات با تمامی برند‌های صاحب نام مانند هیتاچی، سامسونگ، ال جی، گلدستار و سونی مشارکت و بازار این محصولات را به نوعی در کشور منحصر به خود کرده بود که اوج شکوفایی شهاب را در اواخر دهه ۷۰ با سهم حدود پنجاه درصدی بازار و تولید پانصد هزار دستگاه می‌توانیم عنوان کنیم.

وی با بیان این که سیاست‌های کشور در نیمه دوم دهه ۷۰ و در ادامه دهه ۸۰ منجر به تغییر ذائقه مردم به سوی برند‌های خارجی شد، افزود: نتیجه این تغییر، تضعیف واحد‌ها و برند‌های داخلی و ایرانی شد و طبیعتاً برند‌های خارجی بر بازار غالب شدند که شرکت شهاب از این قاعده مستثنی نبوده و در دو مقطع دچار مشکلات و بحران‌هایی می‌شود؛ یکی از آن مشکلات در سال ۸۷ به دلیل قطع همکاری با برند ال جی و دیگری تحول در تکنولوژی و نسل تلویزیون‌ها از CRT به LCD مصادف بود که شرکت را به سوی تضعیف پیش برد.

مدیرعامل شرکت شهاب ادامه داد: با اقدامات و تلاش‌هایی که صورت پذیرفت، شرکت شهاب از سال ۱۳۸۹ همزمان با حضور و حمایت‌ها و راهنمایی‌های مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، مجدداً دوره رونق و شکوفایی خود را آغاز نمود و روند خوبی را از آن سال پیش برد؛ اما متأسفانه با توجه به شرایط اقتصادی که در سال ۱۳۹۵ به وجود آمد و چالش‌هایی که کشور با آن مواجه شد، شرکت شهاب بحران مجددی را تجربه کردکه آن هم به لطف خداوند و تغییر در فرآیند ها، رویکرد‌ها و مدیریت، اکنون شاهد رشد و پیشرفت و رونق دوباره این واحد تولیدی هستیم.

وی افزود: اگر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) سال ۱۳۹۸ را سال " رونق تولید " نامگذاری می‌کنند، هدف ایشان این است که حمایت دستگاه‌های اجرایی از واحد‌های تولیدی افزایش یابد تا بتوانند خود را تقویت کنند و رونق دهند و در نهایت فضای اقتصادی جامعه بهبود پیدا کند و از سویی خودباوری و اعتقاد به " ما می‌توانیم " که گفتمان انقلاب اسلامی، حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است، اگر در باور مسئولان کشور این خودباوری و " ما می‌توانیم " در عمل، به عقیده و مصادق تعالی تبدیل شود، با توجه به تحریم‌ها و تهدید‌های موجود از سوی کشور‌های متخاصم، وضعیت امروز کشور می‌توانست به مراتب بهتر از این باشد.

هادی غلام زاده اظهار داشت: نمونه همین موضوع را سال ۹۸ در شرکت شهاب می‌توانید مشاهده کنید؛ وقتی که این روحیه خودباوری در شرکت ایجاد شد و تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بر رونق تولید سرلوحه برنامه ریزی و کار قرار گرفت، مجموعه توانست در ۶ ماهه اخیر نسبت به دوره‌های مشابه افزایش دو برابری تولید را شاهد باشد.

مدیرعامل شرکت شهاب تأکید کرد: همواره سلسله عواملی در کنار هم قرار می‌گیرد تا یک رخداد شکل بگیرد؛ شاید مهمترین عامل شکل گیری ضعف در رقابت تولیدکنندگان داخلی در بازار گسترده جهانی، مضاف بر این که توان مالی و تکنولوژی بالای آن‌ها قابل توجه است، در اختیار دادن فضای بازار و تجارت کشور به شرکت‌های خارجی است و آنان با روش‌های مختلفی از جمله دامپینگ (بازارشکنی یا قیمت‌شکن) شرکت‌های رقیب خود را ورشکسته و یا تضعیف و از گردونه رقابت خارج می‌کنند و بر اساس استراتژیک بلندمدت و با افزایش قیمت در ادامه کار خود، ضرر‌های احتمالی را در دوره دامپینگ جبران می‌کنند که در دهه‌های گذشته با این رویکردها، شاهد رقابت نابرابر بین واحد‌های تولیدی داخلی با تولیدکنندگان برند‌های خارجی بوده ایم که همیشه به ضرر تولیدکنندگان داخلی بوده است.

وی ادامه داد: تولید، زنجیره حرکت و راه حل مشکلات اقتصادی کشور است؛ هر چه که بنگاه‌های تولیدی رونق بگیرد، اقتصاد شکوفاتر می‌شود و به هر میزان که واحد‌های تولیدی تقویت شوند، عنصر مقاومت در برابر مشکلات اقتصادی مداوم‌تر است و آسیب پذیری در برابر تحریم‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ یکی از فعالیت‌های متأثر از توجه به حمایت از تولید و کالای داخلی و یکی از اقداماتی که به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) عینیت بخشید، تسهیلات گمرکی اعمال شده حال حاضر، یعنی تغییر رویکرد اخذ عوارض گمرکی است؛ در گذشته قبل از خروج آن مقدار مواد اولیه‌ای وارداتی از کشور‌های خارجی از گمرک، تولیدکننده ملزم به پرداخت ۹ درصد مالیات ارزش افزوده بود، اما اکنون ضمانت نامه بانکی  می‌گیرند و به شما فرصت می‌دهند تا بهمن ماه همان سال بتوانید عوارض گمرکی تان را پرداخت کنید و در واقع حمایت از تولید همین‌ها است؛ انتظارات تولیدکنندگان از دستگاه‌های اجرایی و دولت، همین حمایت‌ها است که با وجود آن‌ها رونق تولید بیش از پیش قوت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهاب همچنین اظهار داشت: برای اولین بار با هماهنگی وزارت صنعت، معدت و تجارت، نمایشگاه نیازمندی‌های شرکت شهاب را راه اندازی کردیم که بتوانیم از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سایر واحد‌های تولیدی در کشور استفاده کنیم و عمق ساخت داخلی را در شرکت افزایش دهیم.

وی افزود: اگر تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نبود، این توجه به این شکل جلب نمی‌شد که بتوان یک خوشه صنعتی را در شهاب شاهد باشیم و زنجیره‌ای از واحد‌های تولیدی را در کنار خود فراخوان و حمایت کنیم که طبیعتاً خروجی آن باعث عملی شدن تقویت تولید در کشور، خواهد شد.

غلام زاده با اشاره به این که در گذشته همواره تولیدات شرکت با یک برند خارجی بود و اکنون مهم‌ترین اقدام، احیای مجدد و تکیه بر برند شهاب است، گفت: شرکت تلاش و تمرکز خود را در دو سال اخیر و علی الخصوص در سال جاری بر برند شهاب و حمایت و تقویت آن گذاشته تا به جایگاه اصلی و واقعی خود بازگردد که یکی از اقدامات مهم و مؤثر در همین راستا و به منظور جلب اعتماد و اعتبار شهاب در میان مردم، تأمین کننده مواد اولیه را به سمتی سوق دادیم تا از شرکت ال جی به عنوان معتبرترین تولیدکنندگان پنل برای تولید و عرضه محصول با کیفیت به بازار توسط شرکت شهاب، استفاده کنیم و در مسیر بازگشت به جایگاه رقابتی و بازار ملی و جهانی، اقداماتی در خصوص وصول مطالبات و اصلاح ساختار بودجه و هزینه‌های شرکت صورت گرفت که کمک شایانی به ما کرد تا به اهداف مورد نظر خود در سال ۹۸ دست یابیم.

وی افزود: شبکه فروش شرکت را توسعه و بیش از سه برابر افزایش دادیم تا بتوانیم یک زنجیره فروش قابل اطمینان را ایجاد کنیم و در راستای سیاست‌های عرضه مستقیم محصول برای مصرف کننده و جلوگیری از سفته بازی در بازار، فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کردیم که هموطنان می‌توانند در سراسر کشور با مراجعه به وب سایت شرکت به نشانی www.shahabco.ir اقدام به خرید کالا  نمایند که به مدت حداکثر ۴۸ ساعت پس از خرید، محصول برای مشتریان ارسال و تحویل داده می‌شود؛ فروشگاه مرکزی در تهران، خیابان جمهوری و فروشگاه مرکزی در شمال غرب کشور را در استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز راه اندازی کردیم تا آشفتگی در عرضه کالا، در حد توان و بضاعت خود جلوگیری کنیم که به لطف خداوند موفقیت‌های خوب و رضایت بخشی هم حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت شهاب همچنین اشاره کرد: به منظور رضایت مندی مشتریان، طیف سایز تلویزیون‌ها را از ۲۴ تا ۷۵ اینچ توسعه دادیم تا نیاز‌های مصرف کنندگان در سلیقه‌های مختلف را پاسخگو باشیم؛ بر این اساس در هفته‌های آتی برای اولین بار در شرکت شهاب، تلویزیون سایز ۷۵ اینچ را در دست تولید قرار می‌دهیم که برای تولید با کیفیت محصولات، از تولیدکننده برتری مانند ال جی برای تأمین پنل استفاده کرده و تحت لایسنس این برند معتبر جهانی کالا را عرضه می‌کنیم که در این فرآیند، سخت گیرانه‌ترین استاندارد‌های کیفیت تولید و کنترل کیفیت را در خطوط تولید و کنترل مواد اولیه بکار می‌گیریم تا یک محصول قابل رقابت را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم؛ البته باید یادآور شویم با توجه به این که بخشی از مواد اولیه ما وارداتی و متأثر از نرخ ارز است، به هر حال قیمت تمام شده ما تحت تأثیر از این موضوع خواهد بود، اما بنا به دستور مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر سعی بر این شد تا به نسبت تغییر نرخ ارز، کمترین افزایش قیمت را در عرضه محصولات داشته باشیم.

وی یادآور شد: زنجیره‌ای را در بحث خدمات پس از فروش طراحی کردیم که شامل سلسله عواملی از تأمین مواد اولیه تا کنترل فرایند‌های تولید و کیفیت است و در همین راستا با هدف کاهش زمان در انجام تعمیرات تخصصی کالای مورد نظر مصرف کننده گان و ارتقاء کیفیت خدمات پس از فروش، دو استاندارد ایزو را در شرکت مستقر کردیم و برای اولین بار در کشور و به منظور بهره وری و تسریع در خدمات رسانی به مشتریان، مرکز تخصصی تعمیر پنل را در آینده نزدیک راه اندازی خواهیم کرد که تجهیزات مورد نیاز آن خریداری شده و به زودی در شرکت مستقر خواهد شد؛ این واحد جدید به ما اجازه این را می‌دهد تا پنل‌های معیوب شده را درون خود شرکت تعمیر و رضایت مندی مصرف کننده را بیش از گذشته در خصوص کاهش هزینه‌ها فراهم ساخته و از طرفی هزینه‌های مربوط به گارانتی را کاهش دهد.

هادی غلام زاده پیرامون سرمایه انسانی شرکت شهاب گفت: یکی از بزرگترین سرمایه‌های یک مجموعه تولیدکننده، نیروی انسانی مؤمن، متخصص، با انگیزه و متعهد است؛ نیروی انسانی موتور محرکه واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی هستند؛ امروز به لطف خداوند متعال، نیروی انسانی متعهد، متخصص و با انگیزه در شرکت شهاب ظرفیت و قابلیت‌هایی به این شرکت داده است تا بتواند پا به پای شرکت‌های معتبر جهانی قدم بردارد؛ از نمونه موفقیت‌های بدست آمده، دریافت گواهی‌های شرکت پاناسونیک و سونی توسط شرکت شهاب است که با همت همکاران متخصص و متعهد شرکت صورت گرفت و بهره مندی شرکت از این سرمایه غنی انسانی قابلیت‌های بسیار خوبی را به مجموعه اضافه کرده که در کشور کم نظیر است.

وی تصریح کرد: ما در شرکت شهاب اعتقاد به رسالت و مسئولیت اجتماعی داریم؛ زمانی که آمریکا تحریم‌های ظالمانه خود را به کشور ما تحمیل کرد، هدف از این اقدام، ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم بود که یکی از رسالت‌های شرکت شهاب در این خصوص، ارائه خدمات بیشتر به همکاران و نیرو‌های شاغل در شرکت برای حفظ انگیزه و تحقق روحیه جهادی آنان در مسیر تعالی فرد و بالطبع خانواده و جامعه است و علی رغم این که شاهد بودیم خیلی از واحد‌های تولیدی، تعدیل نیروی انسانی داشتند، شرکت شهاب در یک سال و نیم اخیر، حتی یک نفر را تعدیل نیرو نکرده و با همان اهداف اجتماعی، یعنی همدلی و صمیمیت به همراه رسیدگی به مشکلات، روند صعودی خود را طی می‌کند تا به ویژه در قشر کارگری، بتوانیم رضایت مندی مطلوب و مناسبی را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهاب در تشریح رسالت‌های اجتماعی شرکت اظهار داشت: بخشی از تولیدات شهاب را جهت پاسخگویی به نیاز‌های مجموعه‌های خیریه اختصاص داده ایم و همکاری نزدیکی با کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و مؤسسات خیریه که به امور قشر آسیب پذیر کشور رسیدگی می‌کنند، برقرار کردیم که الحمدالله رضایت آن‌ها را جلب نموده که معتقدیم این همکاری ها، یک توفیقی است و برای شرکت برکت به ارمغان دارد.

وی در خصوص اقدامات تبلیغاتی شرکت گفت: با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در تحقق شعار سال جاری، این فضا را در دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده تا زمینه حمایت از واحد‌های تولیدی را فراهم سازند، یکی از این دستگاه‌ها صدا و سیما است، هماهنگی‌هایی انجام شده تا برنامه‌های تبلیغی شرکت شهاب در رسانه ملی پخش شود و از سویی یکی از برنامه‌های آتی شرکت در سال جاری، افزایش سه برابری تابلو‌های فروشگاهی شهاب در سطح کشور است و در مسیر استفاده از تبلیغات نوین، سعی بر این است تا با اشتراک محتوا و پیام‌های مربوطه به شرکت در شبکه‌های اجتماعی برای معرفی هر چه بهتر شرکت و محصولات آن به خصوص برندینگ شهاب استفاده کنیم.

هادی غلام زاده در رابطه با این سؤال که آیا تمرکز شهاب صرفاً پاسخ به نیاز داخلی است یا توجهی به صادرات نیز دارد، بیان کرد: متأسفانه شرکت شهاب تاکنون سابقه صادرات را ندارد؛ اگر هم وجود داشته، بسیار محدود بوده است و نمی‌شود به آن اکتفا کرد. وی ادامه داد: اساسی‌ترین نگاه شهاب به بازار داخلی بوده، اما این شرکت در حال بالندگی می‌باشد و در حال بررسی و تدارک ساز و کار‌هایی است تا در حوزه صادرات تولیدات خود به کشور‌های هم جوار اقدامات جدی انجام دهد.

مدیرعامل شرکت شهاب همچنین به موضوع انتقال دانش و تکنولوژی و نگاه ویژه به خلاقیت و نوآوری در محصولات اشاره کرد و گفت: ارتباطات خوبی فی مابین شرکت شهاب با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری، صورت گرفته که البته در این مسیر، ابتدای راه هستیم؛ ما در هفته آتی از پارک علم و فناوری تبریز بازدید می‌کنیم و به منظور استفاده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های این مجموعه مذاکره خواهیم کرد و برای بهره مندی از ۸ پارک فن آوری دیگر مطرح در کشور نیز برنامه‌هایی را در دست اقدام داریم تا روزآمدی و بهینه سازی تولیدات، بازرگانی و خدمات پس از فروش را با استفاده از ایده‌ها و ظرفیت‌های آنان و جوانان خلاق اجرایی کنیم.

هادی غلام زاده تأکید کرد: ما در راستای تقویت نیرو‌های متخصص و متعهد شرکت شهاب و شکل گیری سرمایه انسانی مجرب برای سال‌های آتی شرکت، درصدد تقویت کادر فنی و جذب نیروی‌های متخصص، فنی، متعهد و کارآمد هستیم و از این رسانه فراخوان خود را برای این جذب به مردم عزیزمان اعلام می‌داریم و لازم است از مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر که با رهنمود‌ها و حمایت‌های بی دریغ خود این امکان را فراهم ساختند، تشکر کنیم تا شرکت شهاب در آینده رونق چشم گیری به خود بگیرد و مسیری را طی کند که بتواند نیازی از کشور را رفع نماید؛ در واقع امروز و بدون اغراق باید بگوییم که باور " ما می‌توانیم " در شرکت شهاب عینیت پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: شاید در گذشته باور این که شرکت بتواند با برند شهاب تولیدات خود را در بازار بفروشد، وجود نداشت؛ اما در حال حاضر مشاهده می‌کنید تلویزیون با برند شهاب به فروش می‌رسد و امیدواریم در عرصه تولید و رقابت حضور مستمر داشته باشیم؛ امروز شوق به کار در کارکنان شهاب دو چندان شده است که شرایط امروز شهاب را رقم زدند و این مرهون زحمات، تلاش و کوشش مدیران، کارکنان و کارگران مجموعه است، از همه آنان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام /
آخرین اخبار

شناسایی ۲ هزار و ۲۷۹ شهیدِ در اسارت

بسیج لشکر مخلص خداست

چرا پیروزی قطعی از آنِ جبهه مقاومت است؟

پخش صوت شهید علی حیدری توسط مهندس سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ...

صحبت‌های مهندس محمدرضا اسکندری پیرامون وضعیت واگذاری شرکت‌ها به بنیاد مستضعفان و رویکرد آتی مدیران در منابع انسانی سازمان

در خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران مسئولیت سنگینی بر عهده داریم

نامه خداحافظی دکتر امیدعلی خطاب به کارکنان سازمان

تصاویر شهدا بر تارک میدان آرژانتین تهران

گزارش تصویری مجلس ترحیم پدر دکتر کوراوند

افزایش ۴۹ درصدی وصولی سازمان مالیاتی در نیمه نخست امسال

صدور پیام تسلیت سرپرست سازمان برای درگذشت ابوی دکتر کوراوند

توسعه سازمان ازطریق مدیریت سهام/رشد ۷ برابری سود سازمان

راهبرد‌های سازمان اقتصادی کوثر در دوره مدیریتی جدید

نوین سازی سیاست‌های کاری آوانوین

گزارش تصویری بازدید مدیرعامل سازمان کوثر از پایگاه خبری حیات

گزارش تصویری آئین آغاز به کار مدیران عامل سابق بنگاه‌های تابعه بنیاد شهید در بنیاد مستضعفان

اینفوگرافی طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیاء(ص)

رشد ارزش دارایی‌های کوثر در معامله با بنیاد مستضعفان

بنیاد مستضعفان و بنیاد کوثر شرکای استراتژیک یکدیگرند

اصلاح نهادی و بازآرایی ساختاری مراکز تابعه بنیاد انجام شد

پربازدیدترین اخبار