صفحه نخست / عمومی
سه‌شنبه   ۰۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۱۵۳
تعداد بازدید: ۳۳۰۸
دکتر فخاری در برنامه زنده صباح جدید العالم؛

تحریم اقتصادی رویکرد مقابله با کشتار صهیونیستی

دکتر ناصر فخاری مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر در تبیین رسالت جامعه مسلمین در مواجهه اقتصادی با جبهه جنایتکاران صهیونیستی بر استفاده از توانمندی ها و ابزارهای اقتصادی توسط کشورهای اسلامی برعلیه منافع رژیم اشغالگرقدس تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر؛ دکتر ناصر فخاری با حضور در برنامه صباح جدید (روز نو) شبکه جهانی العالم به صورت زنده دیدگاه های اقتصادی خود را با مخاطبان این برنامه به اشتراک گذاشت.

در ابتدای برنامه سرکار خانم افنان مجری برنامه صباح جدید العالم با خوش آمدگویی و معرفی دکتر ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به عنوان نویسنده کتاب الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی که در دو رشته مدیریت دولتی – خط مشی گذاری و مهندسی صنایع، مقطع دکترا را گذرانده است، از وی در مورد راهکارهای مقابله اقتصادی با رژیم صهیونیستی پرسید.

تحریم اقتصادی رویکرد مقابله با کشتار صهیونیستی

دکتر فخاری پس از تسلیت گفتن ایام شهادت اسوه مقاومت، حضرت فاطمه زهرا(س) در این زمینه عنوان کرد: جنایت های بی سابقه رژیم صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست و اسرائیل علنا در پیش چشم مردم دنیا به صورت بی سابقه ای به کشتار غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان مباهات می کند.

وی ادامه داد: در یک سطح در حالی که امواج خروشان خشم مردم دنیا نسبت به کشتار بی رحمانه غزه با هر دین و مرامی در حال فوران است برخی سران کشورها تغافل می کنند و بی اعتنا به خواست مردم سکوت پیشه کرده اند. در سطح دیگر، برخی حاکمان کشورهای اسلامی آشکارا بیانیه محکومیت می خوانند در حالی که به روال سابق نیازهای اقتصادی رژیم سفاک را تأمین می کنند و شرکای اقتصادی این رژیم هستند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با کریه توصیف کردن این دوگانگی و نفاق متذکر شد: بازگشت به خدا فرجام کار تک تک انسان هاست لذا آن دسته از حاکمان نفاق زده از انتقام و تاوان الهی بخاطر منافع اقتصادی و مبادلات تجاری ناچیز زود‌گذر اندیشه کنند.

نائب رئیس هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: امام خمینی(ره) از آیه 41 سوره نساء که قاعده نفی سبیل نیز نام دارد برای حاکمیت انقلابی ایران راهی ساخت تا بر مبنای آن تمامی مسیرهای های اقتصادی که باعث سلطه یا تقویت اقتصادی امثال اسرائیل می شود، پرهیز گردد. مقام معظم رهبری هم هنگامی که سیاست کلی اقتصاد مقاومتی را صادر می نماید از هر رویه ای که زمینه تسلط اقتصادی قدرت های بیگانه بر کشور را فراهم می آورد، بر حذر می دارد.

تحریم اقتصادی رویکرد مقابله با کشتار صهیونیستی

فخاری همچنین اشاره کرد: اسرائیل خود را نژاد برتر می داند و با این توهم بدون هیچ رحم و شفقتی خون زنان و کودکان را می ریزد و مرگ را شایسته دیگران می انگارد! چگونه برخی کشورهای اسلامی از این رژیم پلید و حامیانش کالا تأمین می کنند؟! چه ضمانتی وجود دارد چنین تروریست هایی حافظ سلامت و منافع مردم مسلمان ما باشند؟ بنابراین ضرورت دارد، حاکمان با وضع موجود قوانین جامع جلوی ورود کالاهای اسرائیلی یا حامی این رژیم را بگیرند.

نویسنده کتاب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با تأئید گفته مجری برنامه صباح جدید مبنی بر اینکه "اسرائیل برای بشریت مخاطره آمیز است" اظهار کرد: جوانان و مردم کشورهای اسلامی به غیر از اینکه از محصولات وابسته این رژیم اجتناب می کنند لازم است در رسانه ها و شبکه های اجتماعی و شهروندی ابعاد مختلف جنایات این رژیم را به تصویر بکشانند، باید در محکومیت این رژیم جنایتکار اتفاق بین المللی قاطعی صورت بگیرد.

ناصر فخاری در پایان مطالب خود با تبیین ضرورت توسعه هم افزایی و همکاری های اقتصادی کشورهای اسلامی به ویژه در میان جبهه مقاومت، خاطرنشان ساخت: همانگونه که خون یاران واقعی پیامبر(ص) در غزوات و خون اهل بیت(ع) در کربلا موجب آثار بزرگی در جهان شده است؛ قطعا خون مردم غزه هم پیامدهای عظیمی به بار خواهد نشاند و ما مسلمانان باید با تأسی به اهل بیت(ع) و کتاب خدا از مظلومیت زنان و کودکان مسلمان غرب آسیا الهام بگیریم و بر توسعه همکاری های اقتصادی به ویژه گسترش بازارهای اسلامی اهتمام داشته باشیم و با چنین اقداماتی مانع انتفاع این رژیم منحوس و باعث رونق اقتصادی کشورهای مسلمان شویم.

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار