سایر اخبار / معادن
دوشنبه   ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۹۸۸
تعداد بازدید: ۱۱۰۳

نماد «کتوسعه» فرابورسی شد

امروز دوشنبه ۲۲ خرداد نخستین نشست خبری عرضه سهام شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر با حضور دکترحمیدرضا جعفری معاون برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر، دکتر سلگی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر و سایر مدیران این شرکت در سالن جلسات شرکت فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، دکتر حمید رضا جعفری، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی این سازمان در ابتدای نشست خبری گفت: هشتمین شرکت سازمان اقتصادی کوثر با نماد «کتوسعه» به بازار سرمایه وارد می شود. این شرکت یکی از مجموعه های ارزشمند و سودآور این سازمان به حساب می آید.

نماد «کتوسعه» فرابورسی شد

 

در ادامه دکتر علی سلگی، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر گفت: چشم‌انداز ما این است که معادن کوثر یکی از ۱۵ شرکت برتر فعال در این حوزه از منظر سودآوری باشد.

 

وی با بیان اینکه سودآوری پایدار و جلوگیری از خام فروشی از راهبردهای اصلی شرکت است، افزود: ورود به بازارهای جهانی و صادرات مهمترین ماموریت این شرکت محسوب می شود. لذا از مرداد ماه امسال، حضور معادن کوثر در نمایشگاه‌های بین المللی کلید می خورد.

نماد «کتوسعه» فرابورسی شد

سلگی ابراز داشت: استفاده از تکنولوژی روز دنیا منطبق با استانداردها، بهره‌گیری از امکانات عمومی به منظور بهره مندی از حداکثر توان عملیاتی، ارائه محصولاتی با کیفیت خاص و روزآمد در سطح بازارهای منطقه ای و جهانی با بهره‌گیری از معادن بی نظیر در داخل و خارج از کشور، از ماموریت های این مجموعه است.

 

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر با اشاره به اینکه این شرکت دو پروژه مهم تولید مس کاتد در اردبیل و پودر میکرونیزه در دلیجان را دست اقدام دارد، گفت: این شرکت، امسال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را خواهد داشت. همچنین افزایش میزان باطله برداری نسبت به تولید در جهت آزادسازی منابع در دسترس، نظارت بر استخراج بهینه معادن و صیانت از تولیدات معادن از جمله اهداف و استراتژی‌های اجرا شده در حوزه استخراج است.

 

وی افزود: همچنین از تولید بی رویه معادن به ویژه در سنگ مرمر جلوگیری شده که در این راستا، تولید این سنگ از ۸ ماه گذشته و تاکنون محدود به فروش سنگهای تولیدی در سنوات گذشته بوده است.

 

سلگی گفت: شرکت دو‌ معدن سنگ‌ مرمر دارد که در یکی از آنها اکتشافات برای افزایش استخراج آغاز شده است. مجتمع معادن قروه شامل چینی، کریستال و مرمر است. مجتمع معادن ازنا (دریژان) شامل تالک با ظرفیت ۴۰۰۰ تن و لاشه دانه‌بندی با ظرفیت ۱۲۰هزار تن و چینی با ظرفیت ۱۲۰هزار تن است که سالانه ۲۴۰هزار تن مجموع برداشت از معدن ازنا است. معدن خرم آباد با وجود ۶ کارگاه ظرفیت ۱۱۲,۰۰۰ تن برداشت رویالیته دارد. 

 

وی اشاره داشت: شرکت در نظر دارد در حوزه معدنی و فلزی، خدمات فنی و مهندسی در حوزه اکتشاف ارائه دهد. به دنبال این موضوع، ۴۲ محدوده اکتشافی در قالب قرارداد مدیریت پیمان به شرکت پیشنهاد شده است.

 

این فعال معدنی افزود: کارخانه بتلند بزرگ‌ترین، مجهزترین و مکانیزه‌ترین تولیدکننده قطعات سبک بتنی و مبلمان شهری در ایران بوده و مجموعه محصولات خود را با نیاز جامعه پیمانکاران و سازندگان هماهنگ کرده است. مجتمع بتلند در نظرآباد کرج احداث و سند کارخانه اخذ شده است. همچنین آزمایشگاه این مجموعه راه‌اندازی و گواهینامه‌های استاندارد بتن اخذ شده و امسال یکی از شرکت‌های سودده مجموعه خواهد بود.

نماد «کتوسعه» فرابورسی شد

 

وی با بیان اینکه این شرکت ۱۲۰ میلیارد تومان درآمد در سال ۱۴۰۱ داشته، گفت: در پنج ماهه امسال، سود عملیاتی شرکت نسبت به سال قبل سه برابر شده است.

 

سلگی افزود: استقرار سامانه مدیریت کنترل پروژه و ثبت اسناد، احداث کارخانه پودر میکرونیزه و ورود به بازار سرمایه، شرکت در مزایده معدن سنگ آهن غوریان افغانستان، رفع چالش‌ها از طرق فناورانه و انتقال اینترنت به معادن و احداث کارخانه تولید کاتد‌ مس از محورهای دستیابی افزایش تولید و کاهش تورم بوده است.

 

سلگی در نهایت در پاسخ خبرنگاری که درباره مولدسازی سوال کرده بود گفت: در حوزه مولدسازی، سال گذشته معدن پوکه احمدآباد در قروه را به مزایده گذاشته و واگذار کردیم. همچنین ۹ واحد آپارتمان در دهکده المپیک قیمت گذاری و فروخته شد. در بخش ماشین آلات سبک و سنگین معدنی نیز تعدادی از ماشین آلات سالم را نگه می داریم و مابقی را قیمت گذاری کرده و بفروش خواهیم رساند تا ماشین آلات جدید جایگزین شود.

 

در ادامه جلسه محمد محمدی، ارزشگذار این نماد گفت: ارزش برآوردی شرکت از سوی تیم ارزش‌گذار ۲۵۹۰ میلیارد تومان و ارزش هر سهم ۲۴۲۰ تومان برآورد شده است.

نماد «کتوسعه» فرابورسی شد

 

وی افزود: درخصوص حقوق مالکانه هم شرکت در قالب افزایش سرمایه، با سرمایه ۱۰۷ میلیارد تومان فعال است و بدهی خاصی در صورت های مالی وجود ندارد.

 

محمدی در پایان جلسه گفت: سازمان اقتصادی کوثر و شرکت های تابعه آن سهامدار ۱۰۰ درصد سهام کتوسعه هستند.

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار