سایر اخبار / معادن
چهارشنبه   ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۹۹۲
تعداد بازدید: ۴۰۸۰

ورود اولین شرکت تولید سنگ‌های تزئینی و ساختمانی در حوزه بازار سرمایه

 دومین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر با نماد «کتوسعه» ۲۳ خرداد 1402 در محل تالار فرابورس ایران برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، دکتر حمیدرضا جعفری، معاون برنامه‌ریزی این سازمان در این نشست، گفت: عرضه سهام در بازار سرمایه به عنوان یکی از سیاست‌های مهم سازمان اقتصادی کوثر برای شفافیت مالی، بسترسازی برای مشارکت مردمی، افزایش بهره وری و انضباط مالی و عملیاتی است. کتوسعه هشتمین شرکت این سازمان به شمار می‌رود که به بازار سرمایه راه می یابد.

راهیابی اولین شرکت تولید کننده معدنی به بازار سرمایه

 

جعفری افزود: سازمان اقتصادی کوثر، سازمانی چند رشته‌ای است که در حوزه های غذایی، ساختمانی، مالی، دامپروری و کشاورزی، صنعت و معدن، درمان و نیروگاه برق فعالیت دارد. لذا فراگیری کسب و کارها به گونه زنجیره ارزش برای این سازمان اولویت دارد. معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر در ادامه مطرح کرد: در حوزه معدن، کتوسعه به عنوان اولین شرکت فعال در صنعت سنگ‌های زینتی ساختمان در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

نماینده سهامدار عمده با بیان اینکه سیاست اول سهامدار عمده در کتوسعه بحث افزایش تولید است، گفت: بحث مدیریت استراتژیک هزینه، کاهش بهای تمام شده و صادرات نیز از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان اقتصادی کوثر برای همه زیر مجموعه‌هایش به شمار می‌رود.

 

همچنین خروج از بنگاه‌داری، هوشمندسازی فرایندها، تلاش در جهت مهار تورم نیز از دیگر سیاست‌های اصلی این سازمان است. جعفری تصریح کرد: رشد سودآوری تا 100 درصد در هر سال برای همه شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر هدف‌گذاری شده است. براین اساس، شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر هم سال گذشته سود 118 میلیارد تومانی داشته و امسال تحقق سود بالای 300 میلیارد تومان به کتوسعه تکلیف شده است.

وی افزود: ذخایر شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر تاچند صد سال تخمین زده می شود. معادن این شرکت ثبت جهانی شده و برخی از بزرگترین معادن کشور در اختیار این شرکت قرار دارد. به همین دلیل برای این مجموعه بحث‌های حمایتی به طور جدی دنبال می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر در ادامه، روش عرضه اولیه کتوسعه را ترکیبی اعلام کرد و گفت: کشف قیمت به صورت حراج انجام خواهد شد. جعفری گفت: نکته مهم این است که سازمان اقتصادی کوثر شرکت‌های تابعه خود را بعد از عرضه در بازار سرمایه رها نمی‌کند بلکه با وسواس و حساسیت بیشتری مورد بررسی، حمایت و پیگیری قرار می‌دهد. ️سازمان اقتصادی کوثر سهامدار خوش نامی در بازار سرمایه است.

در ادامه این نشست محمد محمدی نماینده ارزش گذاری از تامین سرمایه امید گفت: تامین سرمایه امید به عنوان متعهد خرید و مشاور ارزش‌گذاری در این عرضه اولیه حضور دارد. کتوسعه پتانسیل‌ها و مزیت‌های زیادی دارد و عمده محصولات شرکت در قالب سنگ‌های کوپ به فروش می‌رسد. لذا بحث پیشبرد فعالیت‌های این شرکت در طرح‌های توسعه در خصوص اینکه سنگ بریده به فروش برساند، ارزش افزوده زیادی برای این مجموعه به همراه خواهد داشت.

«کتوسعه» هشتمین گام کوثر در بازار سرمایه

وی افزود: شرکت تامین سرمایه امید سه مدل ارزش‌گذاری را برای نماد کتوسعه انجام داده و نهایتا 2 هزار و 590 میلیارد تومان عدد ارزش‌گذاری این شرکت است.

در ادامه این نشست دکتر علی سلگی مدیر عامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر به تشریح سیاست‌های راهبردی این مجموعه پرداخت و گفت: از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی شرکت ورود به بازار سرمایه بود که در حال تحقق است.

«کتوسعه» هشتمین گام کوثر در بازار سرمایه

وی تصریح کرد: تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی نیز از دیگر سیاست‌های راهبردی این مجموعه است. این فعال اقتصادی افزود: ️فعالیت‌های صادراتی شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر به صورت جدی در مرداد ماه آغاز می‌شود. البته در حال حاضر به کشورهای روسیه، ترکیه و چین صادرات داریم که با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی این روند تشدید خواهد شد. در پایان این نشست خبری، سخنرانان و مسئولان جلسه به سوالات خبرنگاران اقتصادی پاسخ دادند.

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار