سایر اخبار / سایر شرکت ها
شنبه   ۰۶ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۳
کد خبر: ۲۱۲۷
تعداد بازدید: ۳۵۴۹

جلوه های اقتصاد رهنما در پروژه چندمنظوره آل یاسین

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر از سرعت بخشی به فعالیت های عمرانی به ویژه در مولدسازی املاک بلااستفاده و راکد سازمان اقتصادی کوثر برای انتفاع مردم و جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

مهندس حسین زاهدی طی گفتگویی با خبرنگار روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر در حاشیه بازدید از پروژه بزرگ آل یاسین گفت: این پروژه به متراژ 12800 متر در دولت آباد شهرری واقع شده که زمین آن در سالهای دور تحت عنوان کارخانه اسپید به تولید تجهیزات پزشکی اشتغال داشته و بعدها بواسطه برخی مشکلات، به ملکی متروک و بلااستفاده بدل می گردد. متروکه شدن کارخانه باعث ایجاد معضلات اجتماعی و امنیتی برای اهالی محل و از طرفی برای سازمان اقتصادی کوثر نیز هزینه می سازد.

تجلی اقتصاد رهنما در ساخت مجتمع چندمنظوره آل یاسین

وی افزود: در دو سال گذشته و دوره جدید مدیریت سازمان اقتصادی کوثر؛ دکتر فخاری راهبردی بنام اقتصاد رهنما را برای ادامه فعالیت های سازمان تعریف و تبیین کردند. یکی از مولفه های اقتصاد رهنما بحث مولدسازی است که این ماموریت به فعال سازی اموال بلااستفاده و دارایی های راکد دلالت دارد. لذا بخش عمده رسالت مولدسازی در سازمان به هلدینگ سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر سپرده شد.

 

پروژه آل یاسین در خدمت اهالی شهرری

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر ادامه داد: اولین پروژه ای که هلدینگ در راستای مولدسازی تعریف کرد احیای ملک کارخانه اسپید بود که با مطالعات انجام شده و رایزنی با مشاوران خُبره اقتصادی و عمرانی، تصمیم گرفته شد که ساخت مجموعه ای چند منظوره شامل 4 بخش در دستور کار قرار گیرد. بخش اول، پروژه های تجاری، رفاهی، خدماتی، ورزشی و پذیرایی را شامل می شود. در بخش دوم پروژه ساختمان مسکونی، بخش سوم فضای سبز و تفریحی و در بخش چهارم ساخت یک مدرسه تعریف شده است که هم اهالی منطقه و هم جامعه هدف بنیاد شهید از ظرفیت های این مجموعه بهره مند شوند.

تجلی اقتصاد رهنما در ساخت مجتمع چندمنظوره آل یاسین

زاهدی با اشاره به گودبرداری پروژه چندمنظوره آل یاسین اظهار داشت: بعد از گودبرداری بخش های ورزشی و مسکونی، در فاز نخست ساخت مجتمع خدماتی، رفاهی و ورزشی ساخته خواهد شد که در نهایت به بنیاد شهید واگذار تا در اختیار جامعه ایثارگری و اهالی محل قرار گیرد. فاز دوم شامل ساخت مجتمع مسکونی 300 واحدی است که در سه بلوک 100 واحدی به شکل ساختمان های میان مرتبه با مشاعات مفید، کاربری خوب و نقشه استاندارد معماری تعریف شده است.

 

معماری با معیارهای ایرانی اسلامی

این مدیر عمرانی با اشاره به رعایت اصول معماری ایرانی و اسلامی در ساخت این بنا گفت: به خاطر رسالتی که سازمان اقتصادی کوثر دارد، طبیعتاً شاخص های فرهنگ ایرانی اسلامی مد نظر گرفته شده و سعی خواهد شد تمام کاربری ها و فضاهای مورد نیاز ساکنین بر اساس استانداردهای روز طراحی شوند. حتی طراحی سایه اندازی، عدم اشراف واحدها و حتی دید واحدها نسبت به هم برای حفظ استقلال واحدها کاملاً رعایت شده است.

تجلی اقتصاد رهنما در ساخت مجتمع چندمنظوره آل یاسین

چالش های انبوه سازی مسکن

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر مدت زمان انجام پروژه آل یاسین را 30 ماه اعلام کرد و افزود: ما پایان پروژه را خیلی زودتر پیش بینی کرده بودیم ولی به خاطر دیوان سالاری مرسومی که در ارگان های مرتبط با ساخت و ساز، نظارت های کاذب و سنگ اندازی هایی که از بعضی از مجموعه های شهری انجام می شود، نتوانستیم پروژه را در زمان مشخص شده شروع کنیم. هنوز هم ما در اجرای پروژه با این مجموعه های مرتبط با ساختمان سازی درگیر هستیم.

زاهدی با بیان دوباره بر انتفاع خانواده شهدا و ایثارگران از این مولدسازی ادامه داد: علیرغم سیاست گذاری ها و حمایت های خوب  دولت در خصوص جهش مسکن، قوانین اجرایی در شهرداری ها و مجموعه های مرتبط به ساخت و ساز همسو با سیاست های دولت نیست. فرآیند و زمانبر بودن صدور پروانه ساخت، مقررات فضای سبز، تکمیل استعلامات، تهیه و تایید نقشه ها، نظارت های کارشناسی و ... از جمله چالش هایی هستند که در کُندی ساخت پروژه آل یاسین دخیل بودند. وی ادامه داد: در پایان سال 1401 کلنگ این پروژه با حضور دکتر قاضی زاده رییس بنیاد شهید زده شد و ایشان هم بر تسریع در ساخت تاکید کردند اما با وجود مشکلات بیان شده، گودبرداری با 6 ماه تاخیر آغاز شد.

 

ترافیک مولدسازی های کوثر

زاهدی در ادامه به دیگر پروژه های در دست اقدام هلدینگ عمران و ساختمان معین کوثر اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست ابلاغی مولدسازی، همزمان با شروع پروژه آل یاسین، پروژه مسکونی نجم مشهد را در زمینی به مساحت 30 هزار متر در دستور قرار دادیم. درحال حاضر کارهایی مثل ساخت 4  خیابان اصلی و چند معبر آغاز و ساخت 800  واحد مسکونی در چندین ساختمان میان مرتبه طراحی و تعریف شده است. پیش بینی کارشناسان ما برای ساخت پروژه نجم 24 الی 30 ماه است.

تجلی اقتصاد رهنما در ساخت مجتمع چندمنظوره آل یاسین

مدیرعامل هلدینگ معین کوثر افزود: پروژه مسکونی دیگری در نوشهر در شُرف آغاز است که هفته گذشته موفق به دریافت تغییر کاربری ملک از سردخانه به مسکونی شده ایم. ملک نوشهر در 21 هزار متر متعلق به شرکت زربال و برای مدت 15 سال متروکه بود. وی افزود: در این پروژه 32 واحد اقامتی و تجاری تعریف شده و ساخت معابر و خیابان های آن در دو ماه آینده شروع خواهد شد.

زاهدی با بیان اینکه تا آخر سال 1402 هیچ ملک بلاتکلیفی در سازمان باقی نخواهد ماند، اظهار کرد: پروژه چند منظوره آیت الله سعیدی در منطقه 17 تهران در مرحله دریافت مجوز  و پروانه ساخت است. پروژه مسکونی 40 واحدی تهران پارس در منطقه 4 تهران در مرحله اولیه اخذ مجوز است. زمین 22 هزارمتری واقع درشهر اصفهان که برای 2 دهه بلاتکلیف مانده بود با واگذاری 4 هزار متر زمین به شهرداری، در مرحله صدور پروانه ساخت در بخش های گردشگری، تجاری، مسکونی و اداری است.

وی ادامه داد: در راستای سیاست ابلاغی مولدسازی، کارخانه ایران بام بتون که بیش دو دهه در منطقه ورامین تهران متروک و بلااستفاده و هزینه ساز مانده بود، با ارائه طرحی عمرانی، در مسیر احیای دوباره قرار گرفته است و در آینده این کارخانه با ساخت قطعات بتنی مسکن به صورت صنعتی فعال خواهد شد.

تجلی اقتصاد رهنما در ساخت مجتمع چندمنظوره آل یاسین

 

ضرورت وجود تعاونی مسکن کارکنان

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر در پایان درباره تعاونی مسکن کارکنان سازمان اقتصادی کوثر و شرکت های تابعه گفت: مطابق با ابلاغیه مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در خصوص تامین مسکن کارکنان، کارگروهی تشکیل شده و طرح های مختلفی ارایه گردید تا به موضوع مسکن کارکنان هرچه سریعتر رسیدگی شود. لذا طرح مسکن متری پیشنهاد داده شد تا بتوان همه کارکنان سازمان و شرکت های تابعه را در این پروژه دخیل کرد. در همین هفته فراخوان مربوط به این طرح در سازمان برای نیازسنجی صادر خواهد شد که بدانیم چه تعداد از پرسنل نیاز به مسکن دارند تا تصمیم نهایی گرفته شود.

 

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار